2016-06-16

로버트 프랭크. Robert Frank

 
 
 

 



 
 
 
 
 
 

로버트 프랭크
Robert Frank, 1924.11.9~
스위스 취리히 출생, 1947년 미국으로 이주
 
사진가.  1958년 대표작인 〈미국인들〉(Les Américains)을 발표하였다.
스위스의 취리히 출생. 1942년 사진스튜디오의 조수가 되었고, 1947년 미국으로 건너가 《하퍼즈 버저》지(誌)의 패션사진을 찍었다. 수년간 세계 각지를 여행한 다음 1951년 미국에 돌아와 구겐하임 재단(財團)의 장려금으로 미국 각지를 촬영, 사진집 《미국인들》을 출판하였다. 이 르포르타주 사진은 끊임없는 비평성(批評性)으로 뒷받침되고, 일상적인 광경을 포착하여 이를 조형적인 아름다움으로 승화시켰다. 사진집 간행 후 날카로운 기록정신이 창출해 낸 독자적인 스타일이 주목받아 젊은 세대의 사진작가들에게 큰 영향을 끼쳤다.
*출처: [네이버 지식백과] 로버트 프랭크 [Robert Frank] (두산백과)

폴 메카트니: 'Tug Of War'

 

 
It's a tug of war
What with one thing and another
It's a tug of war
We expected more
But with one thing and another
We were trying to outdo each other
In the tug of war

In another world
In another world we could stand on top of the mountain
With our flag unfurled
In a time to come
In a time to come we will be dancing to the beat
Played on a different drum

It's a tug of war
Though I know I mustn't grumble
It's a tug of war
But I can't let go
If I do, you'll take a tumble
And the whole thing is gonna crumble
It's a tug of war
(Pushing, pushing, pulling puliing)
(Pushing, pulling)

In years to come they may discover
What the air we breathe and the life we lead
Are all about
But it won't be soon enough (it won't be soon enough for me)
Soon enough for me
No it won't be soon enough (it won't be soon enough for me)
Soon enough for me

In another world we could stand on top of the mountain
With our flag unfurled
In a time to come we will be dancing to the beat
Played on a different drum
We will be dancing to the beat
Played on a different drum
We will be dancing to the beat
Played on a different drum

It's a tug of war
(A tug of war, a tug of war)
What with one thing and another
It's a tug of war
We expected more
But with one thing and another
We were trying to outscore each other
In a tug of war
(Pushing, pushing, pulling puliing)
(Pushing, pulling)


* Paul McMcartney
1942.6.18~

    비틀즈의 멤버였으며, 역사상 최고의 싱어송라이터로 불린다.
    세계 최고 골드 디스크 기록을 60개, 역사상 가장 성공한 작곡가, 가장 돈이 많은 연예인 등의 기네스 기록을 가지고 있다. 또한 영국 차트에서 유일하게 솔로, 듀엣, 트리오, 콰르텟, 퀸텟, 그리고 자선 밴드의 모임으로 1위를 해본 적이 있는 사람이다.
    1965년에는 비틀즈의 멤버로서 대영제국 훈장 5등급(MBE)을, 1997년 3월 11일에는 단독으로 기사작위(Knight Bachelor)를 받았으며(그래서 '매카트니 경(Sir. McCartney)' 이라고도 불린다) 1992년에 폴라음악상을 수상했다. 오오 폴 오오 1987년 작곡가 명예의 전당, 1999년 로큰롤 명예의 전당에 솔로 아티스트로서 입성했다. 2012년 할리우드 명예의 거리에 헌정되었다.
    현재의 리이슈 (Reissue) 개념을 처음으로 도입했다. 자신의 앨범의 음질 상태가 마음에 안 들었던 폴이 그걸 직접 리마스터해서 재발매한 게 그 시초라 한다.
    또 자신의 파트인 베이스를 비롯하여 피아노 등 많은 악기들을 잘 다룬다. 그의 첫 솔로 앨범 'McCartney' 는 전곡이 폴의 독주로 채워져있으며 후에도 그런 시도를 자주 보여줬다. 심지어 조지 마틴은 드럼 실력이 기술적으론 (롤 주법에 한해서) 비틀즈의 드럼 담당인 링고 스타를 능가한다고 말했다. 누누이 말하지만 링고는 잘못이 없다
    특이하게도 '폴'이 중간이름임에도 '제임스'가 아닌 '폴'로 불린다. 집안에서도 태어나서부터 폴이라고 했다고 하는데, 그 이유는 자신도 정확히 잘 모른다고 한다. 아버지 이름도 제임스였기 때문에 구분하기 위해서라고 생각했지만 동생 피터 마이클도 중간이름 마이클로 부르는 걸 봤을 때 아일랜드계의 특징이 아닌가라고 폴 매카트니 본인이 추측하였다.
*출처: 나무위키.
https://namu.wiki/w/%ED%8F%B4%20%EB%A7%A4%EC%B9%B4%ED%8A%B8%EB%8B%88

A lost step in our desire for well-being eating

 
    Actually, when I get into the canteen in my university, it’s not easy to find the information about the food except price. Sometimes there are three numbers with its memu. It indicates total number of calories. So you may be disappointed, if you are now very interested in a diet and well-being eating habits. But I think it’s not too bad to you who want to be healthy, rather, it’s better situation to you.
     I have a friend. He is very interested in well-being eatings. So, every time he eats something, primarily his eyes find calories number of the food. On the menu bar, on the cover, on the handbill, or even on the internet browser by searching. And he also wants to see the percentages of the food splitted into several nutrients. Carbohydrate 35%(of daily accepted), Calcium 13%, Fat 27%, Trans-Fat 0%, Vitamin A 8%, Vitamin B 1%..., and so on. He pierces every food in front of him into numbers. He makes calculations and comparisons with the number. Next, he make a decision whether the food is good or not. And Finally, he starts to eat it. It is a natural routine to him. Anyway, he looks to eat very good foods from his own efforts. But I’ve founded that the more he get numbers in front of food, the more he blinded to the color, texture, and smell of the food. And he shows some kind of obsession on the numbers. So in the table with him, I sometimes feel him eating numbers instead of food.
     Even though this case of the friend of mine cannot be generalized for all the people who has awake thinking on well-being eating, I think it has potential negative effects more than positive ones. When some consumer really needs the detail of elements list of the food with its percentages and calories numbers for his/her critical healthy condition(e.g. hospital patients or his/her nursing person), much numbers about the food can make more positive effects. But, for the people in normal, much numbers can make reduce their ability to insight and to distinct what the food itself is and how healthy it is. In short, they will lose their good sense on the food against numbers, futhermore they will lose sight of the variations of our environment. Because food is one of the most important thing from our nature and environment and it originally comes to us by not numbers but senses.
     So, when making information about nutrition available to students in the canteen of university with too much numbers, it can make side-effects more the positive effects. I insist the school has to serve the information made by what we can see and touch. We never can see ‘nutrition’ and its ‘numbers’ of percentages and calories. We need to be given the nutrition information as we can sense it. For example, the school can open a class about ‘eating’ with giving a chance to the students ‘how each food go though our body’. Students need to feel and to know when each food comes to their mouth, stomach, and excretion organ. Just seeing the numbers on food cannot be helpful. Because there are no chance that the students themselves make connection between the detail nutrition information and original food.
     On the other hand, if the school gives them the chance by a class or special program. If so, the numbers with nutrition information at this time can make some positive effects. But, without educations ‘from sense to sense’, it can make side-effect more than positive. Therefore, the solution we can start now is the class or the program that is a step we have lost until now.
 

Hongsung Kim
iamhongsungkim.blogspot.com

Taking a risk is a basic and the best thing for start-up companies?

    Let's suppose that you are a ‘clever’ investor and I, Neil Blumenthal, am a leader of a group that wants to build a start-up company.
    Thankfully, you gave me a chance to persuade you. So today, clear Tuesday morning, I and my friend are here in front of you. Except Jeff and Andy who are still graduate students. They already sent word we have big exam in the whole day, so we cannot be there. As soon as I pass their word to you, I see your jaw drop. Quickly, I give a more prudent message of them to you. “We need to keep alternative against failure. Because I don’t have any big confidence with our business idea and I don’t know whether our start-up will be successful or not.” I see your face twisted more and more. “so I have spent my time for it when I am not busy in the school life.” With freeze face, you ask me. “Then... How about you, two guys? Both of you are now spending your all time on building your new business, right?” The question mark has unusual high tone. Slowly, I give a prudent message of mine and Dave’s to you. “Actually, in the early of this month, we was given the chance to have a internship this summer. me at a venture capital, Dave at the medical company. So we are preparing for each one’s job.” Dave continued as follow: “About the start-up, actually, we haven’t make any web site... and it has taken six months to decide the name of our company.” I see your whole body just in calm without any motion. Kindly, nonetheless, I talk to you. “But, all of us still want to make our start-up company.” Timely, the eyes of yours and mine are in the shortest distance. “Would you please make an investment in our start-up?” Thankfully, you have a few seconds to breath freely. but the time is coming to answer us. What kind of answer will you return to us?
     Above story, actually, is a nearly fiction. But the main points of the story were absolutely real in the case of that Warby Parker company founders did a few years ago. The company, Warby Parker, is well known as the best online company for selling eyeglasses. and it was counted as the best innovative company ahead of Google and Apple in 2015 by a american monthly magazine Fast Company. (Before the company did, no one couldn’t think about buying a cheap eyeglasses in the U.S. and even from online.) In above fictional story, the investor is not actually an investor in real. He is Adam Grant, who is the youngest whole-life professor at Wharton, University of Pennsylvania. I read the original story of above in his recent book Originals. One of the founders, Neil, was actually Grant’s students at Wharton. And at the time he asked of Grant’s advice with a plan about their start-up company. But, as you already felt in the above fake story, in the real situation Adam Grant also felt very sick in front of him. And he firmly returned the answer to him, “I’m sure your business cannot be successful.” “If you really want the start-up to succeed, you guys should drop out of school and spend your whole awake time on building it.” added, Grant. But, after all the founders of Warby Parker accomplished and succeed what they wanted. They followed their sustainable and considerate minds. The professor Adam Grant got started to make reconsideration about his judgement. And finally the first chapter of his recent book is full filled with his honest reflection. He said he was wrong.
     Through this essay, I haven’t told you about the detailed progress of how their start-up succeed in the business market, but it’s focused on their own minds and styles. Most of us, even Adam Grant, believe that taking a risk is a basic and the best thing for start-up companies. So, we normally think if I have an idea for new, anyway I have to stop previous work as fast as possible because of concentrating on new. On one side, It can work powerfully. But, on the other side, it naturally makes a risk. The founders of Warby Parker broke the generally accepted ideas in our business society or in our personal life. They always kept alternative in their life and business for safety. And it, their way, also worked. It has made a success and changed the part of our world, even against very famous and talented professional person. Adam Grant summarized it at the end of the real story in his book, “They were making alternative against the failure and they avoided the risk. So I was absolutely sure they must fail. But, just that point made them succeeded after all.”
   Let's turn to the a little fixed- title again.
Unconditionally taking a risk is a basic and the best thing for start-up companies or for the challenge in our lives?
 
 
Hongsung Kim
iamhongsungkim.blogspot.com

2016-06-15

리뷰: 박기범의 동화 '문제아'


 
나는 문제아다. 선생님이 문제아라니까 나는 문제아다.
그러니까 내가 더 문제아가 되어가는 것 같다.


문제아의 도입부에서 주인공 창수는 말한다.
이 동화가 갖고 있는 문제의식의 핵심은 결국 여기에 모두 담겨있다.
 
창수를 문제아로 만들어 버린 폭력사건*이 벌어진 뒤, 교사로부터 받는 반응이 창수를 더욱더 그렇게 만드는 계기가 되고 있는 것이다궁지에 몰린 듯한 창수는 봉수형을 떠올린다.
 
이미 그렇게 취급을 받으니까, 나한테는 더 이상 아무런 말이 들려오지 않았다. 단 한 번만이라도, 나를 문제아로 취급하지 않고 대했다면, 나는 달랐을 거다.
봉수 형처럼 말이다.
...
나는 야단을 맞아도 봉수형이 좋았다. 나를 정말로 걱정하는 마음에서 야단을 쳤기 때문이다.
 
창수가 진정 원하는 것은, 교사들이 판단하기에 앞서 우선 자신의 말에 진심으로 귀 기울여주는 것이다.
오직, 그것이다.
 
   교사들의 최소한의 배려와 이해 속에서라면 창수는 다른 아이들처럼 공평한 입장에서 처우 받을 것이고, 억울함과 두려움의 감정들도 점차적으로 사그러들 수 있다. 그 감정들 안에는 타인에 대한 불신이 심어져 있기 때문에, 그것을 그냥 놔두게 된다면 창수는 정말 문제아이자, 앞으로 문제어른이 될 수도 있다.
   다만, 그것을 막는 일이 우리의 일반적인 생각보다 그렇게 어려운 것이 아닐 수도 있다는 것을, 큰 예산이나 복잡한 절차에 대한 고민이 우선 고려의 대상이 아닐 수도 있다는 것을, 이 동화는 보여주고 있는 것이다.
 
   덧붙이자면, 한 인간에게 문제가 셍겨날 때에는, 그 개인이 사회와의 관계 속에서 주고받는 영향을 고려하지 않을 수 없다고 생각한다. 그렇기에 한 인간에게서 문제를 걷어내는 일은, 언제나, 그들 각자의 노력과 동시에 그들을 둘러싼 사회의 노력이 함께할 때 가능할 것이다.
 
 
*창수를 문제아로 만들어 버린 폭력사건
 
나중에야 나는 정신을 차렸다. 솔직히 내가 봐도 그건 너무 끔찍했다.
보통 때 같으면 그걸로 사람을 때릴 거라는 건 상상도 못했을 거다.
나는 정신없이 얻어맞고 있었고, 그 애는 더 이상 그만 때리려는 기색이 없었다.
나는 너무 아팠고, 그리고 너무 억울했다.
나는 더 이상 맞고만 있을 수가 없었다. 맞아서는 안 된다고 생각했을 뿐이다.
 
이 사건을 어떻게 바라보는가, 즉 창수의 정당방위라고 볼 수 있는가 아니면 너무 과한 대응이라고 할 수 있는가에 따라, 아마도 창수에 대한 독자들의 입장이 갈리는 듯하다. 나의 경우는, 5학년 때부터 줄곧 문제가 있는 아이라는 꼬리표를 달고 지내오던 창수가 6학년 새학기 초반에 일어난 이와 같은 상황에서 그간의 억압되어 있던 것들이 이와 같은 폭력으로 표출됐다고 본다. , 일어나지 않을 수 있었을, 더 정확히 말하면 창수에 대한 교사들의 진실된 관심이 일찍부터 있었다면 일어나지 않을 수 있었을 일이라고 본다.
 
지금 나는 6학년이다. 속으로 나는 6학년이 되기를 기다렸다. 새 선생님을 만나고, 새로운 아이들을 만나면 뭔가 다를 거라고 기대했다. 예전처럼 보통 아이로 지낼 수 있을 것 같았다. 그러나 그 바람 역시 깨져버렸다.
 
나의 의견과 반대되는 의견을 가진 어느 블로거의 글을 우연히 발견했다.
여기에 붙여둔다.
 
 
2013
홍성
iamhongsungkim.blogspot.com

롤링 스톤즈: '(I Can't Get No) Satisfaction'

 

  
I can't get no satisfaction
난 만족할 수 없어
I can't get no satisfaction
난 만족할 수 없어
'Cause I try and I try and I try and I try
난 노력하고, 노력하고, 또 노력해보지만
 
I can't get no, I can't get no
만족할 수 없어
When I'm drivin' in my car
내가 차를 타고 드라이브하고 있을 때
And that man comes on the radio
어떤 남자가 라디오에 나와서
He's tellin' me more and more
아무 쓸모 없는 얘기를
About some useless information
하고 하고 또 했지
Supposed to fire my imagination
내 상상력 같은 건 전부 불태워버린다해도
I can't get no, oh no no no
난 만족할 수 없어
Hey hey hey, that's what I say
이게 내가 말하려는 거야
 
I can't get no satisfaction
난 만족할 수 없어
I can't get no satisfaction
난 만족할 수 없어
'Cause I try and I try and I try and I try
난 노력하고, 노력하고, 또 노력해보지만
 
I can't get no, I can't get no
난 만족할 수 없어
When I'm watchin' my TV
내가 TV를 보고 있을 때
And that man comes on to tell me
그리고 그 남자가 내개로와 말했지
How white my shirts can be
어떻게 내 셔츠를 희게 만드는 지를
But he can't be a man 'cause he doesn't smoke
그는 남자가 될 수 없어
The same cigarrettes as me
나와 똑같은 담배를 피지 않거든
I can't get no, oh no no no
난 만족할 수 없어
Hey hey hey, that's what I say
이게 내가 말하려는 거야
 
I can't get no satisfaction
난 만족할 수 없어
I can't get no girl reaction
난 뭐라고 반응할 수도 없어
'Cause I try and I try and I try and I try
난 노력하고, 노력하고, 또 노력해보지만
 
I can't get no, I can't get no
만족할 수 없어, 난 만족할 수 없어
When I'm ridin' round the world
내가 전 세계를 돌고 있을 때
And I'm doin' this and I'm signing that
나는 이것을 하고 저것을 노래 했지
And I'm tryin' to make some girl
그리고 난 나에게
Who tells me baby better come back later next week
베이비라 불러줄 소녀를 만들려 했지
'Cause you see I'm on losing streak
왜냐하면 너는 내가 연패하는것을 알고 있기에
I can't get no, oh no no no
난 만족할 수 없어
Hey hey hey, that's what I say
이게 내가 말하려는 거야
 
I can't get no, I can't get no
만족할 수 없어, 난 만족할 수 없어
I can't get no satisfaction
난 만족할 수 없어
No satisfaction, no satisfaction, no satisfaction
없어, 없어, 없어!
 

 
* The Rolling Stones
록 밴드, 1962~

믹 재거의 두꺼운 입술을 소재로 삼아 존 패슈(John Pasche)가  디자인한
롤링 스톤스의 로고. 롤링 스톤스는 몰라도 티셔츠 등 각종 머천다이징을 통해
널리 알려진 이 로고는 많이들 알아본다.

  현존하는 가장 위대한 록밴드, 현존 록밴드들 중 그 누구도 넘을 수 없는 대중 음악계의 레전드.
  The Rolling Stones. 1962년, 런던에서 결성된 영국의 록 밴드로 지금까지 단 한번의 해체 없이 여전히 정력적인 활동 중인 장수 록 밴드.
  롤링 스톤스 음악의 특징은 섹스, 마약, 심지어 인종차별과 성차별까지도 서스럼없이 노래하는 특유의 '퇴폐성'과 음악 전반에 깔린 '자유'라고 할 수 있다. 복잡하지 않으면서 흥겹고 풍부한, 때론 직설적이고 풍자적인 가사도 일품. 록의 정신이 '자유', '저항', '퇴폐' 등으로 요약되므로 어쩌면 가장 록다운 록을 들려주는 밴드라고 평가할 수 있겠다. 쉽게 말해 롤링 스톤스는 록이라는 장르에 정체성을 불어넣은 밴드다.
  거친 흑인스타일의 블루지한 보컬 믹 재거의 거리낌없이 자유롭게 노래하는, 속된 말로 '깡패 창법'은 고음과 괴성이 아닌 진정한 보컬의 표현력에 대해 생각하게 해주는 롤링 스톤스의 상징이다. 게다가 믹 재거는 오히려 90년대 이후 목소리가 더욱 파워풀해졌다.정력 돋네 또다른 핵심 멤버 키스 리처즈의 성질나는 듯 거침없이 긁어대는 기타사운드와 명 리프들 역시 롤링스톤즈 음악성의 핵심.
  게다가 전성기 시절에 안주하지 않고 70년대에는 디스코, 80년대에는 팝 스타일과 일렉트로니카, 90년대에는 현대적인 록 사운드를 흡수하는 '구르는 돌'이라는 팀명답게 시대에 따라 항상 변화하는 모습을 보여줬다. 그렇기에 제 2의, 제 3의 전성기를 이룰 수 있었다.
 
 

* '(I Can't Get No) Satisfaction'
1965
 
  영국 최고의 인기밴드가 된 이후 롤링 스톤스는 먼저 미국으로 건너가 폭발적인 인기를 끌고있는 비틀즈를 따라 미국으로 건너간다. 그러나 "Time Is On My Side"라는 곡이 빌보드 싱글 6위를 기록한 것 말고는 비틀즈의 인기와는 감히 비교할 수 없을 정도로 초라했다. 오히려 "House Of The Rising Sun"이란 곡으로 유명한 '애니멀스'가 빌보드 1위를 차지해버린다.
  그렇게 롤링 스톤스는 영국의 영광을 뒤로 한 채 묻혀가는가 하던 찰나에, 기타리스트 '키스 리처즈'가 꿈에서 들었다는 멜로디를 통해 작곡했다는 "(I Can't Get No) Satisfaction"을 발표한다.[5] 1965년에 발표된 이 곡은 단번에 빌보드 1위를 차지했고, '세계를 뒤흔든 기타리프'라는 평가를 들으며 이후 롤링 스톤스의 대표곡이 된다. 본 곡은 VH1선정 20세기 최고의 록 음악으로 선정되기도 했으며, 이후 절정의 흥겨움을 자랑하는 "Get Off Of My Cloud", 아름다운 발라드 "As Tears Go By" 등도 히트하면서 명실상부 최고의 인기밴드로 자리매김한다.
*이미지 출처: 구글 이미지
*롤링 스톤즈  외소개 출처: 나무위키; https://namu.wiki/w/%EB%A1%A4%EB%A7%81%20%EC%8A%A4%ED%86%A4%EC%8A%A4

U2: One

 

 
 
Is it getting better
좀 나아지고 있나요
Or do you feel the same
아니면 아직도 그대로인가요
Will it make it easier on you
이제 비난을 돌릴 사람이 있으니
Now you got someone to blame
당신에게 좀 수월해질까요
 
You say one love one life
한밤에 한가지 원하는 게 있다면
When it's one need in the night
당신은 하나된 사랑, 하나된 삶이라고 하죠
It's one love, we get to share it
우리가 나누어 주어야 할 것은 사랑이에요
It leaves you baby
당신이 신경쓰지 않는다면
If you don't care for it
사랑은 떠나고 말거에요
 
Did I disappoint you?
제가 당신을 실망시켰나요
Or leave a bad taste in your mouth?
아니면 씁쓸한 맛을 남겨 주었나요
You act like you never had love
사랑을 한번도 못해본 것처럼 행동하는
And you want me to go without
당신은 내가 당신없이 살길 원하는군요
 
Well it's too late tonight
오늘밤에 과거를 끄집어
to drag the past out into the light
들추어 내기에 너무 늦었어요
We're one but we're not the same
우린 하나지만 예전 같지 않아요
We get to carry each other
우린 서로를 이끌어 주어야 해요
Carry each other, one
하나가 되어 서로를 이끌 주어요
 
Have you come here for forgiveness
용서를 빌러 여기 왔나요
Have you come to raise the dead
죽은 자를 깨우러 왔나요
Have you come here to play Jesus
당신 머리 속에 든 병자 앞에 선
to the lepers in your head
예수 행세를 하러 온건가요
 
Did I ask too much more than a lot
제가 너무 많이 물어 보았나요
You gave me nothing
당신이 내게 준 것은 아무 것도 없기에
Now it's all I got
그게 내가 가진 전부에요
We're one but we're not the same
우린 하나지만 예전 같지 않아요
We hurt each other then we do it again
서로에게 상처를 주고 또 그러고 있어요
 
You say love is a temple
사랑은 신전이라고 당신은 말하죠
Love a higher law
사랑은 최고의 법이라구요
Love is a temple
사랑은 신전이고
Love the higher law
사랑은 최고의 법이라고 하죠
You ask me to enter
당신은 내게 그 안으로 들어 오라 하고선
But then you make me crawl
나를 힘들게 하는군요
And I can't be holding on to
상처만 가진 당신에게
what you got when all you got is hurt
계속 매달릴 수는 없어요
 
One love, one blood, one life
사랑과 피와 삶이 하나가 되어
You got to do what you should
당신의 몫을 해야 되요
One life with each other
서로가 하나의 삶이 되는 거에요
sisters, brothers
형제 자매들이여
 
One life but we're not the same
우린 하나지만 예전 같지 않아요
We get to carry each other
우린 서로를 이끌어 주어야 해요
Carry each other, one
하나가 되어 서로를 이끌 주어요
 
 

* U2
록 밴드, 1976~
 
    U2는 아일랜드 더블린 출신의 록 밴드이다. 밴드의 멤버는 보노 (보컬, 리듬 기타)와 디 에지 (기타, 키보드, 보컬), 애덤 클레이턴 (베이스 기타), 래리 멀린 주니어 (드럼, 타악기)로 구성돼 있다. U2는 초기 포스트 펑크의 장르를 주로 했지만, 시간이 갈 수록 여러 대중음악 장르도 융합시켰다. 밴드의 음악 활동 전반에 걸쳐 엣지의 기타와 보노의 보컬이 U2의 주된 음악 멜로디로 자리잡았다. U2의 노래 가사들은 정치적, 이념적, 종교적 내용을 담고 있기도 하다.
    밴드는 멤버들이 음악적으로 서툴렀던 십대였던 시절인 1976년 마운트 탬플릿 중학교에서 결성되었다. 4년 후, 이들은 아일랜드 레코드와 레이블 계약을 체결하고 데뷔 앨범 Boy를 발매했다. 1980년대 중반쯤, U2는 세계적인 밴드로 도약했다. 1987년 발매된 The Joshua Tree는 음반 판매에서보다 라이브무대로 더욱 성공했다. 《롤링 스톤》에 따르면 이 앨범은 밴드를 "영웅에서 슈퍼스타로" 만들어줬다고 했다. U2의 1991년 발매된 히트 앨범 Achtung Baby와 그에 따른 Zoo TV Tour는 밴드에 대한 음악적인 그리고 주제적인 재창조였다. 그들 자신의 음악적 부진에 대한 의견과 1980년대 말 비평운동에 반응하여 U2는 더욱 풍자적인 톤으로 그들의 성실한 이미지를 대체하는, 그들의 사운드와 퍼포먼스로 댄스 음악과 얼터너티브록을 융합했다. 이러한 실험적인 음악은 1990년대 그밖의 사람들에 의해 계속 이어진다. 2000년 발매된 All That You Can't Leave Behind는 U2가 2000년대에도 명성을 떨치게 해줬다. 현재도 많은 밴드들이 U2의 음악적 실험을 하고있고, U2는 좀 더 전통적인 사운드를 추구하고있다.              U2는 지금까지 12장의 정규 앨범을 발표했고, 세계적으로 1억 5천만 장의 음반 판매고를 올렸다. 그리고 지금까지 그래미 상을 22번 수상해 그 어떤 밴드보다도 많은 기록이다. 또한 2005년 U2는 로큰롤 명예의 전당에 입성했고, 《롤링 스톤》이 선정한 "역사상 가장 위대한 아티스트 100인" 순위 중 U2는 22위에 올랐다. 밴드로 그리고 멤버 개인적으로써의 그들의 사업을 통해 인권과 박애운동을 위한 여러 캠페인 활동을 하고있다.